Bakan Uraloğlu Zonguldak’ta (2)
‘ZONGULDAK TÜRKİYE’Yİ DÜNYAYA BAĞLAYACAK’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Zonguldak’ta bir otelde düzenlenen ‘2023 Kent Buluşmaları’ programında parti üyeleri ve iş insanlarıyla bir araya geldi. Programda bir konuşma yapan Bakan Uraloğlu, projelerini anlatarak, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde hizmet üstüne hizmet ekleyerek aralıksız çalışıyoruz. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale köprüleri. , İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyolları gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik.Bölünmüş yolların uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık.Karayolu ağımızı 1.714’ten çıkardık. kilometreyi 3 bin 633 kilometreye çıkardık.Demiryollarımızın hepsini yeniledik.Ülkemiz Avrupa’da 6.Dünyada 8.Ülkemizi yüksek hızlı tren işleten 1. ülke konumuna yükselttik.Bakü-Tiflis-Kars Demiryolunu hizmete açtık Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlayan hattımızı hava yolunu halkın yolu yaptık.İç hat uçuş nokta sayısını 26’dan 57’ye, dış hat uçuş ağımızı ise artırdık. Liman sayımızı 149’dan 217’ye, tersane sayımızı 37’den 84’e çıkardık. Tüm Türkiye’de olduğu gibi Zonguldak’ta da ulaşım ve haberleşme yatırımlarımıza hız vererek devam ediyoruz. Zonguldak artık sadece bir maden şehri olarak anılmıyor. Kıyılarında doğal gaz kuyuları bulunan bir enerji şehri olarak görülüyor. Zonguldak yıllarca Anadolu topraklarını taşkömürüyle ısıttı. Şimdi doğalgazıyla Türkiye’yi ve milleti ısıtacak, fabrikalara elektrik verecek. Zonguldak, inşa ettiğimiz tünel ve köprüler, gelişen ulaşım ağları ve faaliyete geçen dev Filyos Limanı ile Türkiye’yi ülkeler arası bir lojistik üs olarak dünyaya bağlayacak. Zonguldak emeğin başkenti olarak zirvedeki yerini koruyacaktır. Zonguldak’ın ulaşım ve bağlantı yatırımlarına son 21 yılda sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 39 milyar 411 milyon lira harcadık. 2003 yılına kadar sadece 22 kilometre bölünmüş yol varken 182 kilometre ekleyerek 204 kilometreye çıkardık.
EN ÖNEMLİ PROJELERİMİZDEN BİRİ BATI KARADENİZ SAHİL YOLU En önemli projelerinden birinin Batı Karadeniz Sahil Yolu olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, açıklamalarına şöyle devam etti: “İlimizi Bartın, Bolu ve Düzce’ye bağladık. Bölünmüş yollar.Türkiye’nin tamamına bağladık.İlde sıcak bitümlü asfalt yol uzunluğunu 16 kilometreden 221 kilometreye çıkardık.Buraya gelmeden önce yükseltecek Ereğli-Devrek Yolunda incelemelerde bulunduk. Zonguldak’ın iki büyük ilçesi Ereğli ve Devrek’in ortasında ulaşım standardını yakalayan proje ile 1 km olan yolumuzu 1.5 km kısaltıyor, ulaşım süresini 65 dakikadan 45 dakikaya indirmeyi hedefliyoruz. 44,5 kilometrelik bölümü kaplamalı tek yol olarak tamamladık.Kalan 11 kilometrede yol yapım çalışmalarına devam ediyoruz.Zonguldak’ta imalat çalışmaları devam ediyor.En değerli arsa projelerimizden biri de tabii ki Batı Kara Deniz Sahil Yolu. Projenin önemli bir kısmı Zonguldak-Kilimli-Filyos-Çatalağzı Yolu projesidir. 6-7 metre genişliğindeki mevcut yol, 34,3 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak projelendirildi. Projemizin tamamlanmasıyla birlikte Filyos Limanı’na daha güvenli ve konforlu seyahat etmek mümkün olacaktır. Böylece mevcut 45,6 kilometrelik yol 34,3 kilometreye, seyahat süresi ise 71 dakikadan 25 dakikaya inecek. Güzergâh ile Sinop, Bartın ve Zonguldak illerinden Düzce, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul’a ulaşım daha kolay olacak. İlk etapta bu projenin Zonguldak-Kilimli arasındaki 6,5 kilometrelik bölümünü tamamlayarak 5 Şubat 2022’de hizmete açtık. Bu yol hattı üzerinde yer alan Prof. Dr. Teoman Duralı Tünellerini hizmete açtık. Ağır sanayinin bulunduğu Zonguldak ile Kilimli’yi birbirine bağlayan yolda tüneller ve bağlantı yollarıyla hızlı, konforlu ve güvenilir ulaşımı tesis ettik. Rotayı 4,5 kilometre kısalttık, 40 dakikada geçilen rotayı 35 dakika kısaltarak yolculuk süresini 5 dakikaya indirdik. Anadolu’da Genel Üretim Raporu’nda yer alan milletimizin 150 yıllık hayali Filyos Limanı’nı bir hayalden gerçeğe dönüştürdük. 4 Haziran 2021 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle hizmete açtık. Karadeniz hinterlandının en değerli limanı olmuştur. Yıllık 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ile liman, büyük tonajlı gemilerin yeni adresi oldu. Ayrıca doğal gaz arama ve çıkarma faaliyetlerinde sismik arama ve tarama gemileri ile Legal ve Fatih Sondaj Gemilerine de ev sahipliği yapmıştır. Kuşkusuz arkasında yükselen organize sanayi bölgesi ile bölgenin sınai ve ticari faaliyetlerinin gelişmesine büyük katkılar sağlayacak ve yeni istihdam alanları açacaktır. Yine Zonguldak’ın demiryolu ağının geliştirilmesi için önemli projeleri hayata geçiriyoruz. İl sınırları içindeki 71 kilometrelik demiryolu hattının tamamını yeniledik. Zonguldak Gar Binası’nın komple tadilatını yaptık. Irmak-Karabük-Zonguldak Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi ile tüm demiryolu ağını yeniledik. Irmak-Karabük-Zonguldak Elektrifikasyon Projesi ile sınırı elektriklendirecek çalışmalara şimdi başladık. Aynı şekilde Filyos Limanı ve Filyos Sanayi Bölgesi’ne de Bağlantı Hattı Bağlantısı sağlayacağız. Karasu Limanı – Akçakoca – Ereğli Limanı – Bartın Limanı Demiryolu revize ve etüt projesini de tamamladık.”
Ali Sencer ARSLAN/ZONGULDAK,
kadirliajans.xyz